ترجمه کتاب پرورش اردک اهلی توسط عضو هیات علمی دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه گیلان

22 10 2016
کد خبر : 4066328
تعداد بازدید : 40

کتاب پرورش اردک اهلی توسط دکتر مازیار محیطی اصلی عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و دکتر محمد عباس نیا دستیار تخصصی بهداشت و بیماریهای طیور دانشگاه شیراز ترجمه و توسط انتشارات تحقیقات آموزش کشاورزی در 310 صفحه منتشر شد.

این کتاب شامل 9 فصل می باشد که به موضوعات تاریخچه و زیست شناسی اردک اهلی، سیستم­های پرورش، جایگاه بسته و محیط، پرورش جوجه اردک، تغذیه و عوامل مؤثر بر ترکیب بدن، پرورش گله­ های مادر، مدیریت اردک­های مادر، باروری و جوجه­ درآوری و پیشرفت ژنتیکی پرداخته است.

علی­رغم اینکه اردک به وفور در شالیزارهای استان­های شمالی ایران توسط روستائیان نگهداری می­ شود، به پتانسیل پرورش اقتصادی آن در مقیاس تجاری توجهی نشده است. هر چند در کتاب­ های پرورش طیور، چند صفحه­ ای درباره پرورش اردک یا غاز گنجانده شده است اما تا جایی که مترجمین اطلاع دارند هیچ مرجع مکتوب علمی مستقل و جدیدی در خصوص پرورش اردک منتشر نشده است. این مسأله ضرورت فراهم نمودن راهنمایی جامع برای پرورش اردک را آشکار می­ نمود. کتاب پرورش اردک اهلی، راهنما و مرجعی علمی و در عین حال کاربردی برای متخصصین، مشاورین، محققان و دانشجویانی است که در زمینه پرورش اردک فعال هستند. این کتاب تحقیقات منتشر شده در فاصله سالهای 1975 تا 2005 را مورد بحث و بررسی قرار داده است و همچنین بسیاری از مطالعات میدانی منتشر نشده مؤلفین در مزارع پرورش اردک ایالات متحده، اروپا و جنوب شرقی آسیا را شامل می­شود. در 30 سال اخیر به گزینه ژنتیکی اردک­ها و مطالعات انجام شده سبب بهبود قابل توجه عملکرد شده است اما تا کنون این پیشرفت­ها در قالب کتاب یا اثر مکتوب دیگری منتشر نشده است. بنابراین هدف این کتاب پرداختن به جنبه­ های مختلف پرورش و نگهداری گله­ های مادر و گوشتی از دیدگاه علمی است.

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب